Повече от 4 месеца след влизане в сила на GDPR компаниите започват по-ясно да дефинират основните затруднения, които срещат по прилагането на регламента. Това сочи проучване в световен мащаб, проведено от Talend, сред 103 компании от различни отрасли, вкл. търговия на дребно, медии, технологии, публичен сектор, финанси и туроператорски услуги.
Изследването проучва конкретно степента на реакция от страна на администраторите на лични данни при запитване от страна на клиенти какви лични данни биват събирани от администратора.
Срокът за отговор съгласно регламента е 30 дни, като по-голяма част от компаниите реагират на практика на 10-ия ден от постъпване на запитването, а немалък брой компании изобщо не са отговорили.
Любопитното в случая е, че само 35% от компаниите, които са отговорили в срока на запитването, са базирани на територията на Европейския съюз.
Изследването показва, че компаниите за цифрови и мобилни услуги и като цяло тези, чийто бизнес е съсредоточен онлайн, са много по-гъвкави и изпълнителни, когато става въпрос за спазването на GDPR. В другата крайност са компаниите, които развиват дейността си офлайн, повечето от които на практика все още не са предприели мерки по прилагане на GDPR.
Ръководителят на изследването Пени Джоунс заявява: „Вече много компании разбират важността на GDPR, но голяма част все още не възприемат сериозно задълженията си по отношение на събираните от тях лични данни. В резултат на това много фирми не изпълняват задълженията си по GDPR и нямат подходящи методи за съхраняване, организиране или извличане на данни в съответствие с изискванията на регламента.“